سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای خرید اینترنتی کفش ورزشی مردانه اورجینال

امروزه به دلیل فعالیت و کارهای روزانه به ‌ناحیه کمر و پاها فشار بسیار زیادی وارد می ‌شود از این ‌رو استفاده ‌از کفش‌های مناسب و استاندارد مختص فعالیت مورد‌نظر می‌تواند در‌ بهبود این ‌شرایط کمک شایانی داشته باشد، بخصوص ناحیه ستون فقرات و مفاصل ‌پا که ایستادن‌های طولانی و پیاده‌روی با کفش‌های غیر‌استاندارد می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری را به‌آن‌ها وارد‌ کند.
در هنگام خرید کفش ورزشی چند سوال پیش میاید اینکه که: مهمترین عامل در انتخاب کفش ورزشی مناسب چیست؟ چقدر هزینه کنیم و بهترین مارک کدام است؟ آیا هر سایز کفشی مناسب است؟ این راهنمای خرید کفش به شما کمک می کند تا با ویژگی های کفش ورزشی مناسب آشنا شوید تا بتوانید کفشی مناسب برای خود انتخاب کنید. در ادامه نیز لیست 30 مدل از بهترین کفش های موجود در بازار را برای شما آماده کرده ایم. با ما همراه باشید.

ویژگی های مهم کفش ورزشی و پیاده روی 

کسانی که طرفدار ورزش و پیاده روی هستند و دائما و در مدت طولانی پیاده روی و ورزش می کنند می توانند از ویژگی های خاص کفش های ورزشی و پیاده روی بهره های زیادی ببرند. که از این ویژگی ها عبارت اند از:

1-وزن کفش

کفش ورزشی مردانه | کفش سبک وزن

یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب کفش‌های ورزشی، وزن آن‌ها است. این مسئله در کفش‌های دویدن و پیاده‌روی اهمیت بالاتری دارد. کفش پیاده‌روی و دویدن معمولا باید وزنی بسیار سبک داشته باشد تا قدم زدن یا دویدن را برای شما راحت‌تر کند. با توجه به اهمیت این موضوع در ساخت بیشتر این کفش‌ها از موادی استفاده می‌شود که سبک باشند. 

2-انعطاف ‌پذیری

کفش ورزشی مردانه انعطاف ‌پذیر

بعد از وزن، مهم‌ترین ویژگی در کفش پیاده‌روی و دویدن قابلیت انعطاف‌پذیری است. میزان انعطاف‌پذیری در کفش‌های دویدن نسبت به کفش‌های پیاده‌روی اهمیت بیشتری دارد. درواقع حرکاتی نظیر خم شدن پنجه‌ی پا، باعث وارد آمدن فشار بیشتری در این ناحیه از کفش شما خواهد شد. به همین دلیل باید از کفش‌هایی استفاده کنید که انعطاف‌پذیری زیادی داشته باشند.
یک راه مناسب برای تشخیص میزان انعطاف‌پذیری کفش نگه داشتن پاشنه و خم کردن پنجه روی زمین است. در صورتی که کفش اجازه دهد پای شما همانند زمانی که بدون کفش است خم شود، این کفش انعطاف‌پذیری مناسبی دارد. توجه داشته باشید که اگر کفش شما انعطاف‌پذیری مناسبی نداشته باشد ممکن است سبب دردهایی در ناحیه تاندون آشیل یا عضلات پشت ساق شود.

3-قابلیت تنفس

خرید آنلاین کفش ورزشی مردانه

در زمان فعالیت‌های ورزشی سوخت و ساز بدن و میزان گردش خون زیاد می‌شود، میزان دما در پا بالا خواهد رفت. به همین دلیل یکی از نکات بسیار مهم برای انتخاب کفش مناسب برای ورزش قابلیت تنفس در آن خواهد بود. تنفس خوب کفش با گردش هوای بیشتر در بخش داخلی، علاوه بر تعرق کمتر پا، به خنک ماندن سطح پوست کمک زیادی خواهد کرد. گردش هوا در کفش‌هایی که رویه‌ی پارچه‌ای دارند معمولا بیشتر از سایر کفش‌ها است. چرا که منافذ موجود بین الیاف باعث گردش هوای بیشتر در بخش داخلی خواهد شد.

4-ضربه‌پذیری و انتقال ضربه

راهنمای خرید کفش ورزشی مردانه

یکی از نکات بسیار مهم در انتخاب کفش‌های ورزشی، میزان ضربه‌پذیری و انتقال ضربه به پا است. به همین دلیل شما باید در انتخاب کفش خود، توجه زیادی به زیره و لایه‌ی میانی داشته باشید. بیشتر کفش‌ها دارای زیره‌ی لاستیکی هستند و از این لحاظ فرقی بین آن‌ها وجود ندارد. تفاوت بیشتر کفش‌ها در طراحی زیره‌ی آن‌ها است. زیره‌ی کفش پیاده‌روی و دویدن باید دارای قوس‌هایی در ناحیه‌ی میانی باشد تا فشار حاصل از ضربات وارد شده به کفش را کمتر به پا منتقل کند.
بخش دیگری از کفش که در روند کاهش انتقال فشار حاصل از ضربات به کفش دخیل است، لایه‌ی میانی است. لایه‌ی میانی در یک کفش دو کار عمده را بر عهده دارد؛ ابتدا این که فشار حاصل از وزن شما را کمتر به سطح منتقل می‌کند و دوم ضربات و فشارهای وارد شده از زمین به کفش را تا حد زیادی کم خواهد کرد. 

5-جذب شوک

ویژگی های مهم کفش ورزشی مردانه

لژ بکار رفته در پاشنه کفش پا را در هنگام برخورد با زمین در هنگام راه رفتن محافظت می کند. بیشتر کفش های ورزشی لژ دارند ولی کفش های پیاده روی در قسمت پاشنه لژ بیشتری دارند. کفش ورزش هایی مانند تنیس و بسکتبال به دلیل نحوه حرکت در آن ها لژ بیشتری در قسمت جلویی دارند و به همین دلیل کفش های ورزشی برای پیاده روی طولانی مناسب نیستند.

6-طراحی کفش

کفش ورزشی مردانه

یک کفش مناسب باید بتواند به مناسب‌ترین حالت ممکن به شما کمک کند تا در زمان ورزش، احساس راحتی بیشتری داشته باشید. به همین دلیل طراحی کفش می‌تواند در انتخاب شما تاثیر به سزایی داشته باشد. کفش پیاده‌روی و دویدن معمولا رویه‌ای کوتاه دارد که در آن‌‎ها پاشنه‌ی پا، قابلیت آزادی حرکتی بیشتری خواهد داشت. همچنین پنجه این کفش‌ها باید کمی پهن‌تر از کفش‌های معمولی باشد تا با در اختیار قرار‌دادن فضای کافی برای پنجه‌ی پا، از مشکلاتی نظیر فشار به انگشتان پا جلوگیری کند.
قالب شدن کفش به پا یا به عبارت دیگر خریدن کفش با سایز مناسب هم مسئله‌ای بسیار مهم است. همیشه به این نکته توجه داشته باشید که سایز کفش‌ها در برندهای مختلف با هم تفاوت دارند. برای مثال اگر شما کفشی با برند آدیداس با سایز 40 استفاده می‌کنید ممکن است کفش برند نایکی با همان سایز برای شما تنگ یا گشاد باشد، به همین دلیل در هنگام خرید باید به طول کف پا توجه زیادی داشت.

7-کفش پیاده روی یا کفش دویدن

کفش پیاده روی یا کفش دویدن

راه روفتن و دویدن مکانیزم مشابهی دارند ولی دویدن سریع تر است و در آن فشار بیشتری به پا وارد می شود. به دلیل ماهیت دویدن کفش های مخصوص آن گرانتر هستند و ویژگیهای خاصی در آن ها در نظر گرفته شده است. کفش های پیاده روی راحت تر هستند و انعطاف پذیری بیشتری دارند. یک کفش پیاده روی بسیار عالی اگر اندازه مناسب پای شما نباشد سودی ندارد دقت کنید که در زمان خرید کفش به طول و عرض آن دقت کنید.

تکنولوژی های استفاده شده در برند های معتبر جهان

1- تکنولوژی Boost در کفش‌های آدیداس

این تکنولوژی در ساخت لایه‌ی میانی کفش‌های ورزشی به کار می‌رود و باعث کاهش میزان فشار وارد شده به پا می‌شود. عملکرد این تکنولوژی به این صورت است که در ساختار لایه‌ی میانی از ماده شیمیایی TPU یا ترموپلاستیک پلی‌اورتان استفاده می‌شود که با فشرده شدن به هم باعث افزایش میزان بازگشت انرژی به پا خواهد شد.

2-تکنولوژی Z Pump در کفش‌های ریباک

به وسیله‌ی این تکنولوژی کفش می‌تواند به شکلی مطلوب قالب پا شود. کفش‌هایی که از این تکنولوژی استفاده می‌کنند دارای منفذی با درپوش هستند. با استفاده از این منفذ می‌توانید فضای مابین تودوزی و رویه کفش را باد کنید تا کفش به خوبی قالب پایتان شود. این موضوع تاثیر به سزایی در افزایش عملکرد ورزشکاران خواهد داشت.

3- تکنولوژی Flywire در کفش‌های نایکی

تکنولوژی Flywire برای قالب شدن بهتر کفش در پا به کار می‌رود.کفش‌هایی که از این تکنولوژی استفاده می‌کنند، کابل‌هایی در طرفین خود دارند که باعث خواهند شد کفش پا را به خوبی دربرگیرد. همچنین از این تکنولوژی در قسمت رویه‌ی برخی کفش‌ها هم استفاده می‌شود که باعث ایجاد وزنی سبک‌تر در کفش خواهد شد.

4- تکنولوژی Endofit در کفش‌های سالومون

تکنولوژی EndoFit با تمرکز بر ایجاد حسی بهتر در زمان به پا داشتن کفش، برای محصولات سالومون در نظر گرفته شده است. کفش‌هایی که از این تکنولوژی استفاده می‌کنند تودوزی شبیه به جوراب دارند که کمک خواهد کرد در زمان پوشیدن این کفش‌ها راحتی بیشتری داشته باشید.

5- تکنولوژی Micro G در کفش‌های آندر آرمور

این تکنولوژی بیشتر در ساخت لایه‌ی میانی کفش‌های ورزشی آندر آرمور به کار می‌رود. لایه‌ی میانی کفش‌هایی که از این تکنولوژی استفاده می‌کنند دارای ساختاری از جنس فوم است که علاوه بر ایجاد وزنی سبک در کفش، ضربات وارد شده از کف را کمتر به پا منتقل می‌کند. این تکنولوژی همچنین به افزایش انعطاف‌پذیری در زمان ورزش کمک زیادی خواهد کرد.

6- تکنولوژی Go Pillars در کفش‌های اسکچرز

در ساخت محصولات شرکت اسکچرز از این تکنولوژی‌ استفاده می شود که باعث افزایش میزان راحتی در زمان استفاده شود. لایه‌ی میانی کفش‌هایی که از این تکنولوژی استفاده می‌کنند دارای ستون‌هایی از جنس فوم است که با کاهش فشار‌های وارد شده از کف به پا، باعث راحتی بیشتری خواهند شد. همچنین این میله‌های فومی در لایه‌ی میانی کفش به گونه‌ای قرار داده شده که کمترین میزان فشار به پاشنه‌ی پا وارد شود.

نکات مهم در خرید کفش ورزشی و پیاده روی

نکات مهم هنگام خرید کفش ورزشی و پیاده روی

پوشیدن یک کفش ورزشی مناسب می تواند تمرین کردن شما را لذت بخش تر و البته ایمن تر کند. کفش نامناسب به بدن صدمات جبران ناپذیری وارد می کند. بدین منظور، به توصیه های کارشناسانه زیر قبل از خرید، توجه کنید.

1-هرگز کفش های چند کاره خریداری نکنید

کفش های مناسب برای پیاده روی معمولا سفت بوده و به راحتی خم نمی شوند؛ در حالیکه، کفش های مناسب دویدن، انعطاف بیشتری داشته و راحت تر خم می شوند. بنابراین، اگر قصد انجام هر دو کار را دارید، دو کفش مجزا خریداری کنید.

2-سایز پاهای خود را مدام بررسی کنید

اینکه در بزرگسالان سایز پاها تغییر نمی کند، یک باور غلط می باشد. در واقع، به مرور زمان سایز پاها تغییر می کند؛ بنابراین، سالی دو مرتبه پاهای خود را اندازه بگیرید. البته بین مارک های مختلف سایزها متفاوت می باشد؛ پس بر اساس مارک مورد نظرتان سایز پاهایتان را بشناسید.

3-به شست پا توجه کنید

همیشه باید حدود 2 سانتی متر بین شست پا و جلوی کفش فاصله باشد. بنابراین، نباید کفشی را بخرید که پنجه پایتان را محکم بگیرد.

4-به قیمت و مارک کفش توجه کنید

کفش با کیفیت و مناسب دویدن، نسبتا گران قیمت می باشد و البته به منظور سلامت پا، ارزش خرید آن را خواهد داشت.

5-مقدار راحتی کفش را تشخیص دهید

برخی از کفش هابه قدری راحت و بی صدا هستند که شما حس می کنید دارید تو فضا و یا روی ابرها راه می روید. این کفش ها برای اهداف خاصی طراحی شده اند و مناسب دویدن در یک پارک نیستند. مثلا پوشیدن این کفش ها برای افرادی که پاشنه درد دارند، می تواند مناسب باشد. اما کسانی که مچ پاهایشان به راحتی پیچ می خورد، به هیچ وجه نباید از این نوع کفش ها استفاده کنند.

6-زمانی که باید کفش نو بخرید را درست تشخیص بدهید

تقریبا به طور میانگین بعد از 700 کیلومتر دویدن، کفش جدیدی باید خریداری کرد. به عبارتی دیگر، به محض اینکه پشت کفش مستهلک شد و یا اینکه در پاهای تان احساس خوبی نداشتید، کفش باید تعوض شود.

4 اشتباه رایج هنگام خریدن کفش پیاده‌روی

اشتباه رایج هنگام خریدن کفش پیاده‌روی

متخصصان کفش ورزشی، می‌گویند خریداران کفش پیاده‌روی یا دویدن معمولا اشتباهات مشابهی را انجام می‌دهند. اما نباید شما این اشتباهات را باز هم تکرار کنید.

1-خریدن کفش به خاطر ظاهر آن

برخی از ورزشکاران و دوندگان به ظاهر کفش بیش از هر چیز توجه می‌کنند. یکی از متخصصان کفش ورزشی می‌گوید اغلب ورزشکارانی که یک کفش را فقط به خاطر ظاهر آن می‌خرند، بعد از چند ماه بازمی‌گردند و می‌گویند کفش پای آن‌ها را اذیت می‌کند. پس پیش از ظاهر به اندازه و راحتی کفش ورزشی توجه کنید.

2-خرید کفش ورزشی تنگ

کفش ورزشی با اندازه کوچک و تنگ برای پا، باعث ایجاد مشکلاتی مثل تاول و سیاه شدن ناخن پا می‌شود. زنان معمولا کفش‌هایی را انتخاب می‌کنند که درست به پایشان بچسبد و گاهی بیش از حد نگران سایز پاهایشان هستند.

برای آن که ببینید یک کفش برایتان اندازه است یا نه می‌توانیم از این اصطلاح استفاده کنیم که “با انگشتان پایتان پیانو بزنید” یعنی کفش باید به قدری به شما فضا بدهد که بتوانید به سادگی انگشتان پا را تکان دهید اما بیش از اندازه هم نباید گشاد باشد.

3-اندازه‌گیری پا در زمان اشتباه

بسیاری از افراد صبح‌ها برای خرید کفش می‌روند یا صبح پایشان را اندازه می‌گیرند تا سایز کفششان را برای خرید اینترنتی انتخاب کنند. اما همان کفشی که صبح ممکن است به خوبی اندازه‌تان باشد ساعت 5 بعد از ظهر تنگ می‌شود!

در واقع پاها از صبح تا حدود ساعت 4 بعداز ظهر شروع به متورم شدن می‌کنند و در این ساعات به بزرگترین حد خود می‌رسند. پس بهترین زمان برای اندازه‌گیری پا یا خرید کفش به ویژه کفش ورزشی، بعد از ظهر است.

4- انتخاب یک سایز کفش در همه برندها

بسیاری از افراد فکر می‌کنند سایز کفششان یک عدد مشخص است. مثلا اگر کفش ورزشی نایکی را با سایز 8 می‌خرند، برای خرید ریباک هم سراغ همین سایز می‌روند. اما سایز کفش در برندها و مدل‌های مختلف متفاوت است. این تفاوت به علت نوع فرم پا، فرم رویه کفش و روشی است که کفش دوخته شده و رویه کفش به زیره متصل می‌شود. پس هر بار که کفش می‌خرید، پایتان را برای همان مدل کفش اندازه بگیرید و سایز درست را انتخاب کنید نه سایزی که به آن عادت دارید.