سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای خرید اینترنتی بوت مردانه چرم شیک

امروزه تنوع در دنیای پوشیدنی های مردانه به همان اندازه تنوع در دنیای مد زنانه است و انتخاب درست می تواند ظاهر شما را بسازد، و البته شانس اولین تاثیری که در دیگران می گذارید را به شما بدهد. اینکه سراغ یک نیم بوت چرم شیک می روید یا یک بوت جیر مردانه را انتخاب می کنید بخشی از سلیقه شخصی شما را تعیین می کند.

مقایسه و بررسی بهترین برند‌های پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی و اکسسوری:

فروشگاه اینترنتی زیرفون


یکی از اتفاقات بدی که ممکن است در هوای سرد برای هرکسی اتفاق بیفتد یخ زدن پا است. یخ زدن پا ممکن است در اثر انتخاب کفش نامناسب و یا سایز نامناسب کفش و جریان نداشتن اکسیژن اتفاق بیفتد. بهترین انتخاب در فصل زمستان برای پوشیدن کفش، بوت ها و نیم بوت ها هستند.

نیم بوت های مردانه جزو ضروری‌ترین کفش‌های مردانه هستند که بیشترین استفاده را در فصل سرما دارند. اما آیا همه‌ی نیم بوت‌ها برای همه‌ی موقعیت‌ها و استایل‌ها مناسب‌اند؟ قطعا خیر ! در ادامه، نیم بوت‌های شاخص مردانه را معرفی، و نکات و ویژگی های یک نیم بوت مناسب مردانه را بیان می کنیم، تا برای انتخاب کفش برای فصل های پیش رو با مشکل رو به رو نشوید. با ما همراه باشید.

 

معرفی انواع نیم بوت مردانه

نیم‌بوت، نوعی کفش است که معمولا پا و مچ را می پوشاند. در حالی که بوت مجموعه‌ای وسیع‌تر را شامل شده، ساق پا و معمولا تا زیر زانو را پوشش می‌دهد. به استثنای مدل‌های خاص برای مصارف خاص، اکثر پوتین‌های مردانه از نوع نیم‌بوت هستند. اما به طور کلی در این مقاله از واژه ” بوت ” برای آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

1-بوت کار |  Work Boot

بوت کار |  Work Boot

اولین و پرکاربرد‌ترین بوت برای آقایان، بوت کار می باشد. این نوع بوت، قدرتمند، دیرینه و آن ‌قدر جذاب که در اکثر روزهای سرد سال جزئی از استایلتان باشد. این کفش بر خلاف نامش، منحصر به محل کار نیست، بلکه مانند دیگر اجزای فشن، از نسل‌های بعدی و تعالی یافته‌ی نوع اولیه خود است.

2-بوت چلسی |  Chelsea Boot

بوت چلسی |  Chelsea Boot

بوت چلسی را شاید بتوان به عنوان انطباق‌پذیرترین و راحت‌ترین بوت مردانه معرفی کرد. چلسی یک بوت مردانه چرم اسلیم فیت (Slim Fit) و ساده است که معمولا با مواد اولیه با دوامی ساخته می‌شود. این امر موجب می‌شود بتوانید سال‌ها از آن استفاده کنید. البته امروزه بوت چلسی در تنوع زیادی از جنس و رنگ ارائه می‌شود که دستتان را برای استفاده از آن‌ها در استایل‌های مختلف باز می‌گذارد !

3-بوت کویر یا چوکاس | Chukkas

بوت کویر یا چوکاس | Chukkas

نیم بوت کویر یا چوکاس اساسا یک نیم‌بوت مردانه چرم است که اغلب با نبوک یا همان چرم شبه جیر ساخته می‌شود. این بوت، یکی از آثار پر افتخار کلارکز Clarks است که طراحی آن از بازاری قدیمی در قاهره ریشه می‌گیرد. ناتان کلارک، بوتی را در بازار قاهره دید، طراحی آن را بازسازی کرد و بوت کویری که امروز می شناسیم را به دنیای مد معرفی کرد. به خاطر نرمی، قابلیت انعطاف و استایلی که دست ساز بودن را تداعی می کند، برای آب و هوای ملایم‌تر مناسب است تا استایلی اسپرت و راحت برای شما بسازد.

4-بوت کپتو | Cap Toe

بوت کپتو | Cap Toe

اگر در دنیای نیم بوت‌ها تازه کار هستید، این یک نقطه شروع فوق العاده خواهد بود! یک کپتو با ارتفاع متوسط، آنقدر ساده است که با شلوار پارچه‌ای و شق و رق شما ست شود. از طرفی با ظاهر سرسخت خود، با کژوال‌ترین شلوارهای جین‌تان ترکیبی شیک و زیبا خواهد ساخت.

5-بوت 8 ترک | Wingtip Boot

بوت 8 ترک | Wingtip Boot

لقب ” رسمی ترین بوت مردانه ” به بوت 8 ترک تعلق می گیرد. اگر طرفدار کفش های 8 ترک هستید و از آن‌ها برای استایل‌دهی به کت و شلوارتان استفاده می کنید، برای خرید این مدل از انواع بوت، درنگ نکنید ! با احتیاط و با یک استایل‌سازی حرفه‌ای، رنگ‌های روشن‌تر این بوت که کمی از حالت رسمی فاصله می‌گیرند، با شلوارهای جین قابل ترکیب هستند.

6-بوت‌های فنی و تخصصی

بوت‌های فنی و تخصصی

این بوت‌ها برای فعالیت‌های خاص استفاده می‌شوند، مانند بوت‌های کوهنوردی، اسکی، اسب سواری و … این نوع بوت‌ها ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که بر اساس نیازهای ورزش مورد نظر ساخته شده اند. مثلا کفش‌های اسکی دو پوش هستند و پشت کاملا صافی دارند تا در قسمت مورد نظر روی چوب اسکی چِفت شوند، یا کفش‌های کوهنوردی که دارای زیره ویبرام و ناهمواری هستند تا از سُر خوردن کوهنورد در شیب‌ها جلوگیری کنند.

چند نکته مهم در انتخاب بوت و نیم بوت مردانه

اگر کفش شما پای شما را اذیت کند اصلا خوشایند نیست. اگر نکات لازم برای انتخاب سایز مناسب کفش را بدانید برای خرید بوت و یا نیم بوت مردانه به مشکل نخواهید خورد. اما قبل از هر چیز مهمترین مسئله ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که مناسب ترین سایز کفش سایزی است که نه پا در آن تکان بخورد و نه به قدری تنگ باشد که هوا در آن جریان پیدا نکند.

1-پشت پاشنه پا را بررسی کنید

پشت پاشنه پا باید کمی با انتهای کفش فضای خالی داشته باشد. البته این فضای خالی نباید به حدی زیاد باشد که پا در کفش تکان بخورد و جا به جا شود. برای چک کردن این موضوع بند کفش را باز بگذارید و سعی کنید پایتان را در کفش جلو ببرید تا انگشتان پا به دیواره جلوی کفش بچسبد. سپس انگشت خود را داخل کفش و پشت پاشنه فشار دهید. انگشت شما باید تا حدی داخل برود تا فضای خالی مناسب باشد.

2-راحتی انگشتان پا

انگشتان پا به هیچ وجه نباید تحت فشار باشند. برای بررسی این مورد باید بند های کفش را ببندید و بایستید. انگشتان پایتان را تکان دهید. اگر فضای برای تکان دادن انگشتان باشد مشکلی وجود ندارد، اما اگر تحت فشار باشند و نتوانید آن ها را تکان دهید بهتر است به یک سایز دیگر فکر کنید. در واقع قسمت هایی که نباید تحت فشار باشند شامل انتهای استخوان انگشت شصت پا، انتهای استخوان انگشت کوچک پا و نوک انگشت شصت می شوند.

3-به دیوار لگد بزنید

از آزمایش هایی که نشان می دهد سایز نیم بوت و یا بوت ساق بلند مورد نظر برای شما مناسب است، لگد زدن به یک جسم سخت مانند دیوار است. زمانی که با کفش به دیوار لگد می زنید انگشتان شما نباید نوک کفش را لمس کنند. اگر این اتفاق می افتد احتمالا سایز مورد نظر کمی برای پای شما تنگ است.

4-محل قرار گیری پاشنه پا باید ثابت باشد

پای خود را به جهات مختلف تکان دهید و بالا و پایین کنید. قسمتی که پاشنه پا در آن قرار می گیرد درست باید اندازه باشد و پا نباید در آن قسمت تکان بخورد.

5-محل قرارگیری غوزک پا را بررسی کنید

گاهی اوقات در بوت ساق بلند قسمتی که تکیه گاه غوزک پا می باشد ممکن است باعث درد و یا آزار پا شود. اگر بوت و یا نیم بوت مورد نظر از این نظر مناسب باشد، هنگامی که بر روی لبه های کفش می ایستید، قسمت غوزک پا باید بدون آزار و اذیت و درد باشد و باید نرمی و انعطاف پذیری خوبی داشته باشد.

 

چه بوتی با چه تیپی؟

بوت کار: نیم بوت کار مردانه می‌تواند بهترین کاربرد خود را در استایل‌های خیابانی داشته‌باشد و نیرومندی و مردانگی را در ظاهر شما به بهترین شکل به تصویر بکشد. اگرچه رنگ قهوه‌ای این پوتین، محبوب‌ترین رنگ آن است، اما رنگ مشکی می‌تواند برای افرادی که لباس‌های مشکی، سفید یا خاکستری زیادی دارند، مناسب‌تر باشد. این نوع بوت مناسب موقعیت های رسمی نمی باشد.

بوت چلسی: نیم‌بوت‌های چلسی گزینه‌های ساده و کلاسیکی هستند که به خوبی با شلوار پارچه‌ای، کتان یا جین ست می‌شوند. این چکمه‌ها استفاده زیادی دارند به طوری که بسیار دیده می‌شود که حتی با کت و شلوار نیز ست شده‌اند. پس اگر در یک شرکت رسمی کار می‌کنید و در عین حال به فشن و جزئیات استایلتان اهمیت می‌دهید، یک بوت چلسی می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

بوت کویر:  بوت کویر، سبک و ایده‌آل برای روزهای ملایم بهار و پاییز است. صرف نظر از جنس بوت کویر که چرم براق باشد یا نبوک، ترکیب بوت کویر و شلوار جین، ترکیبی دیرینه است که برای آب و هوای سخت پاییزی فوق العاده خواهد بود. کت‌های چرم و شلوارهای کتان نیز با این مدل بوت ست می‌شوند. به طور کلی بوت کویر از بوت کار رسمی‌تر است که این ویژگی، آن را برای محیط ‌های اداری مناسب‌تر می کند.

سبز کله غازی یا زرد قناری؟

نیم بوت‌ها را می‌شود با انواع لباس‌های پاییزی ست کرد. اما رنگ آنها نکته‌ مهمی است که باید به آن توجه کنیم.

  • اگر تناژ لباس‌های پاییزی شما بر پایه طوسی، خاکستری، فیلی و مشکی است، رنگ کفشتان‌ هم مشکی باشد.
  • اگر تناژ لباس‌های پاییزی شما بر پایه سرمه‌ای، فیروزه‌ای و قرمز است، رنگ کفشتان‌ قهوه‌ای تیره یا عسلی باشد.
  • اگر تناژ لباس‌های پاییزی شما بر پایه کرم، صورتی، آبی کم رنگ، سبز کم رنگ و قهوه‌ای است رنگ کفشتان‌، کرم، عسلی و انواع رنگ‌های روشن باشد.
  • به یاد داشته باشیم که مشکی، طوسی و قهوه‌ای تیره برای کفش، جزو رنگ‌هایی هستند که اکثرا با همه لباس‌ها ست می‌شوند.

فروشگاه اینترنتی زیرفون